mandag 2. november 2009

Hat!


Noen ting er og forblir hat. Første dagen etter ferien, låse seg ute, miste siste røyken i en sølpytt, bli vekket av at noen banker på døra, pratsomme taxisjåffører når du er kvalm, noen som ligger inntil når du er fyllesyk, kverrulanter med alkohol innabords, tunnell akkurat når trafikkmeldingen ruller i gang, pms før et jobbintervju og pakking og flytting…

De to sistnevnte har jeg utøvd i helgen.

En helg som i utgangspunktet var svært etterlengtet, til tross for at jeg strengt tatt burde vist bedre. For jeg har dessverre gjort dette flere ganger før...

Lure meg finner meg en leilighet i 5 etg. uten heis. Lure meg har ikke lyst å bry en masse venner med dette, siden det jo bare er snakk om et par esker og ingen møbler. Et par esker blir plutselig til 13 siden tingene mine formert seg som kåte kaniner ila. de siste to årene, alternativt forøket seg gjennom deling. Hva ellers grunnen kan være til at jeg sitter igjen med 15 par like sko, 3 tv’r, 4 dundyner og diverse annet stæsj som plutselig kommer i par, er ikke godt å si.

Jeg kommer i tillegg til å brenne i helvette siden jeg fått meg syndekrok i vinduskarmen, og innen uka er over har jeg sikkert begynt å tisse i sengen og skyte opp heroin av ren latskap. Nå som jeg først er så ute å kjører mener jeg…

Men nå er jeg godt på plass og stortrives! En passe gåtur fra byen ligger altså den lille hulen min med utsikt over Ekebergåsen… Eller Vålerenga…åsen?!?... vel, det er en åskammethingie og den er pen om kvelden.


















Et bilde av gata fra vinduet er det nærmeste jeg kommer et bilde av herligheten... Imponert? Selvsagt!






Kjøleskapet inneholder vin og laks som Monica var så elskverdig å fange mange kilo av, men har et alt for bløtt hjerte for å klare å spise siden hun selv tatt livet av stakkern. Han hadde sikkert flere hundre barn, kone og opp til flere elskerinner som sørger tapet. Du kan bare sende over resten Monica. Du vil også brenne i helvette nå skjønner du.



Soving på ny plass er en interessant historie. Det suser i taket (garantert ånder), knepper i veggen (garantert råtter) og mordere trasker garantert rundt i kjelleren (garantert!). Det er i hvert fall svært troverdige senarior klokken to om natta når kun nesa og et par oppsperrede øyne stikker opp over kanten på dyndyna. Det jeg har lært siste to dager er at jeg er en veldig liten jente om natten.

Laptopen ble koblet til og levde lykkelig i et døgn før jeg hellte en liter saft over den. Den var tydeligvis ikke en så liten jente som meg, for den likte ikke saft… Nå sitter jeg å pøsker ut hvordan jeg skal klare å bortforklare en liter klebrete saft når jeg skal kreve en ny på garantien. Dette må jo helt klart gå under fabrikkfeil! Jeg tolererer bare ikke å få en laptop med saft oppi! *manner seg opp og øver seg foran speilet*
















Jeg kan også informere om at årets første pinnekjøttmåltid er inntatt. Stor stas, og Fjordland har en trofast tilhenger også i år. Det har også et for meg nytt ølmerke. Og jeg gleder meg til adventstid og masse god mørk øl rundtomkring!





Og sån går nå dagan…

Over and out, fra Åsa med nylig oppdaget lakenskrekk og nattlampe…











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar