torsdag 23. august 2012

Forvirrende vær og klær til besvær. Og supermanntrusa. Vår venn.

Forvirrende vær og klær til besvær. Og supermanntrusa. Vår venn.

Jeg har vært ufattelig heldig med denne sommeren som alle griner av. Undertegnede har kun hatt et par  møkkadager. Den ene fikk jeg et myggestikk i.... Dårlig dag.  Og den andre tippet gradestokken 30 grader i skyggen og jeg var gått tom for øl. Det var en svært dårlig dag...

Sånn ellers har solen i stort skint sett på meg så å si hver dag. (Nei, det var du som leste feil) Oftest rundt lunsjtid etter at jeg i bitende kulde eller pøsregn 5 timer tidligere har reist hjemmefra Fetsund i enten a: gummistøvler, b:strikket genser, c:lue eller d: samtlige ovanstående.  Noen vil  hevde min manglende evne til å kle meg likt alle andre er grunnen til at jeg husker sommeren  2012 som svært varm, klam og svett...
Jeg ville si jeg var et sjarmerende feilplassert høstmenneske i denne verden av sol og varme og at været bare ikke skjønte meg.

Fordelen med å alltid være litt feil/nerdete/misplassert/dorky, er at det er ingen krise at Beachkropp2012 aldri tok helt av, siden du i stort sett uansett alltid har feil klær tredd på den. Ingen bryr seg om rævva du når du sitter å svetter i en Mariusgenser på et pledd.  Ingen følger heller lårene dine sultent oppover med blikket, da øyene først må forsere et par digre gummistøvler.

Dette er altså en av mange fordeler ved å ha et digert fjell mellom heimen og jobben. Overraskelsesmomentet. Varmesjokket. Hetetoktene. Du blir alltid skikkelig overrasket da toget brummer ut av tunnellen og du plutselig befinner deg i et helt annet klima enn ti minuter før. Og igjen klasker deg i pannen og innser at du ikke heller idag skal passe inn blant byens øvrige befolkning og vil utgjøre en heller unik figur i parklivet etter jobb. OG det vil også idag bli en svært varm og klam dag...

Jeg har ved flere anledninger vurdert muligheten å droppe et par plagg ila. dagen, men lærte i fellesferien at det ikke stemmer at "bygget er helt tomt for folk unntatt deg som må jobbe Åsa. Du er den ENESTE som er på jobb! ALLE andre ligger på stranda... muhahahaha" idet jeg kun ikledd supermanntrusa mi skulle ned å bruke kopimaskinen og svinset ut bakdøra. No biggie for me, men det var nå litt leit at sommerfesten i bakgården var lagt til akkurat den ettermiddagen. Og at jeg ikke var invitert. Men jeg ble nå på hilser'n med de fleste på huset etter i det minste, og er blitt lovet en invitasjon til neste fest. I tillegg til det kjekke klengenavnet "Supern". Tror det er fordi  jeg gjør jobben min på en helt super måte!

Så S for Supermanntruse og Supersommer! Og Sinnsykt digg at det snart er høst!