torsdag 12. november 2009

Flause og overgrep på 17-trikken...

Overfyllt trikk jeg så vidt klarte å gni meg inn i, for å heldigvis få et ledig sete som oppenbarte seg i det en eldre dame skulle av.

Jeg hopper lite elegant over beina på en far med en liten bebi som lente et trøtt lite bebihode mot pappaskulderen og setter meg og aner fred og ingen fare.

Så plutselig har nevnte bebi i et uovervåket øyenblikk klart å tippe seg mot meg og suger seg fast i kinnet, slik kun et lite spedbarn midt i ammeperioden og overivrige tenårsgutter klarer.

Bebi sikler ivrig, far smiler paniskt og ser mest ut som om han vil dø, overrasket svenske får latterkrampe og øvrige passasjerer legger hodet på skakke og smiler henført av liten skjønn bebi.

Bebi mister interesse for vått svenskekinn og turen går videre.

Så oppdager bebi pupper! !!

Bebi tar grepatak med en liten, uventet sterk og au så vond bebiklype og gaper med store runde øye. Det utspiller seg en liten maktkamp mellom en tydeligvis sulten liten karl, og en nå svært så pinlig berørt far som ønsker han tatt bilen akkurat denne dagen.  Jeg sitter og lurer på om knappen i skjorten faktisk overlever dette, eller om jeg i tillegg til nærkontakt av en liten karl på 6 mnd. kommer til å flashe stellet for en trikk full av nå veldig nysgjerrige øyne...

Knapp holder, bebi blir satt i jerngrep på fars fang og svett far ser endelig sin endeholdeplass og forsvinner i et mummel av unnskyld og smålatter.
Det siste han hører før han forlater trikken er en dame på 70+ som utbrister:

"hahaha, pappa's gutt det der ja!"

Og folk sier det er kjedelig å kjøre kollektivt...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar