lørdag 10. juli 2010

Bonderomantikken lenge leve!!!

Etter en snau uke hjemme på gården i Norrland föles storbyen veldig langt borte, og sommerkjolen står fint til skittne små tär som tasser rundt barbeint dagene lang.


Jeg har siste uken vare seg blitt kjört på av en trikk, stått i bilkö eller betalt blodpriser for en halvliter pils på et krampaktig kult utested. Det jeg isteden har gjort er å plantert blomster, servert frokost til mine små håpefulle på brett i hagen hver dag, blitt bitt til blode av en sillion mygg og erfart at halvdaue humler også brenner noe jävlig hvis man tråkker på dem.


De to sistnevnte, sammen med höysnue velger jeg glatt å avskrive som "sjarmerende sideffects" mens jeg dytter innpå med Zyrtec og bader i Salubrin med et teit smil på leppene. (Heksemiddlet Salubrin svir by the way akkurat like införnalisk jävlig som det gjorde når jeg var barn)



Det sykles isteden for kjöres, krydderurtene vokser i hagen og morgenkaffen inntaes på trappen lamme katten. (Som forövrig også er allergisk mot alt og en "skapbykatt" som knasker mer allergipiller enn meg).



Jeg blir oppriktig trist av tanken på at jeg om noen uker återigjen bor i en leilighet i byen i ukene, men tröster med at jeg får nyte herlig lantliv på Sörum i helgene og har bilen full av gamle greier jeg funnet i div. kott og boder på gården fra barndommen.



Hvis sentrum tidligere har värt "midlertidlig", så kan jeg herved skriftlig bekrefte at det aldri aldri aldri vil bli noe annet enn akkurat det. For bonderomantikken lever i beste velgående, og frk. Levina trenger et lite hus med en liten hage med små blomsterkasser og smååå smååå snegler som spiser opp blomstene sine.

Ellers blir hun trist på öyene sine...


God sommer folkens!
Og husk at humlene bor i gresset. De som flyver er kun pynt! :D


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar